مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه

فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط,مبانی نظری غنی سازی روابط,پیشینه تحقیق غنی سازی روابط,پیشینه داخلی غنی سازی روابط,پیشینه خارجی غنی سازی روابط,پیشینه پژوهش غنی سازی روابط,پیشینه نظری غنی سازی روابط,ادبیات نظری غنی سازی روابط,چارچوب نظری غنی سازی روابط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژمبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه|42082976|golden|فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط,مبانی نظری غنی سازی روابط,پیشینه تحقیق غنی سازی روابط,پیشینه داخلی غنی سازی روابط,پیشینه خارجی غنی سازی روابط,پیشینه پژوهش غنی سازی روابط,پیشینه نظری غنی سازی روابط,ادبیات نظری غنی سازی روابط,چارچوب نظری غنی سازی روابط
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه می باشد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم637/701 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری غنی سازی روابط تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق غنی سازی روابط در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

ريشه هاي غني سازي روابط (R. E ) از اوايل1950 نشات مي-گيرد. زماني که برنارد جورني در يک برنامه ي رواندرماني کودکان به مشکلاتي با والدين برخورد کرده بود. او چنين مي پنداشت که اين برنامه مي تواند منجر به حسادت والدين نسبت به نقش درماني خاص درمانگر در ارتباط با کودک باشد، و يا عزت نفس والدين به خاطر احساس ايفاي نامناسب نقش والديني که باعث مي شود فرزندشان سردرگم شود، آسيب ببيند.

به نظر مي رسيد که احتمالاً بتوان با هر دوي اين عوامل، از طريق به کمک گرفتن والدين به عنوان يار درمانگر يا نماينده(عامل) روان درماني مقابله نمود. تصور مي شود که اگر والدين آموزش ببينند که به شيوه اي درماني با بچه ها کار کنند، اين تغيير در سيستم خانواده مي تواند تا حدود زيادي تاثير روان درماني بر کودک را افزايش دهد. اين روند منجر به ايجاد کودک درماني شد، که هم اکنون خانواده درماني R. E يا خانواده درماني کودکان ناميده مي شود که طي آن والدين ياد مي گيرند که جلسات شبيه بازي درماني کودک محور راجرزي با کودکانشان برگزار کنند.

سپس ياد بگيرند که اين مهارتها را در مواقع مناسب به زندگي روزمره انتقال داده و تعميم دهند. همچنين آنها مهارت هاي اصلاح رفتار را براي استفاده در خانه ياد مي گيرند. اين روش ها قابل کاربرد با يک خانواده و يا گروهي از خانواده ها مي باشد. اولين طرح پژوهشي سه ساله نشان داد که اين رويکرد اثر بخشي عالي دارد(جورني و سوکا،2004). پايه درمان R. E بر اساس آموزش مهارتها بود و اين گام عجيب و در عين حال خشنود کننده اي به نظر مي رسيد که مراجعان درخواست مي کردند که برنامه هايي براي تدريس مهارتها به زوجين و خانواده ها قبل از گرفتار شدن در مشکلات برگزار شود. اين برنامه ها تبديل به برنامه هاي غني سازي و پيشگيري از مشکل شدند(گينزبرگ،2000).


فهرست مطالب

تعریف نظری غنی سازی روابط زناشویی تعریف عملیاتی غنی سازی روابط زناشویی فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط زناشویی

2-2-3- نظريه هاي تبيين كننده کيفيت روابط زناشويي
2-2-3-1- نظريه ليوايز و اسپنير
2-2-3- 2- نظريه ماركس
2-2-3-2-1- ترکيب رمانتيک
2-2-3-2-2- ترکيب وابستگي- فاصلهاي
2-2-3-2-3- ترکيب جدايي
2-2-3-2-4- ترکيب همبستگي متعادل

2-4- غني سازي روابط(مدل به کار گرفته شده در اين پژوهش)
2-4-1- تاريخچه غني سازي روابط
2-4-2- پايه هاي نظري 1
2-4-3- شيوه هاي مداخله 4
2-4-4- تركيب و چارت زماني برنامه هاي R. E 10
2-4-5- قالبهاي زماني جلسات R. E 11
2-4-6- سبك هاي درمان R. E: 11
2-4-7- روش هاي مداخله 13
2-4-8- توالي موضوع در R. E 15
2-4-9- نقش رهبر در جلسات R. E 15
2-4-10- پاسخ يا واکنش هاي خاص رهبر يا درمانگر 16
2-4-10-1- شدن(تبديل شدن) 16
2-4-10-2- مشكل گشايي 17
2-4-10-3- شستشو دادن 17
2-5- پيشينه پژوهش 20
2-5-1- پيشينه پژوهش در ايران 20
2-5-2- پيشينه پژوهش در خارج از کشور 22
2-6- جمع بندي 27

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"