چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی

فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی,مبانی نظری باورهای معرفت شناختی,پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی,پیشینه داخلی باورهای معرفت شناختی,پیشینه خارجی باورهای معرفت شناختی,پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی,پیشینه نظری باورهای معرفت شناختی,ادبیات نظری باورهای معرفت شناختی,چارچوب نظری باورهای معرفت شناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهشچارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی|42082861|golden|فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی,مبانی نظری باورهای معرفت شناختی,پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی,پیشینه داخلی باورهای معرفت شناختی,پیشینه خارجی باورهای معرفت شناختی,پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی,پیشینه نظری باورهای معرفت شناختی,ادبیات نظری باورهای معرفت شناختی,چارچوب نظری باورهای معرفت شناختی
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی می باشد.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات69
حجم100/648 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

تعریف مفهومی باورهای معرفت شناختی:

شومر(1990) باورهای معرفت شناختی را عقاید کم و بیش مستقلی می داند که دارای 5 مولفه است.
الف) عقیده راجع به «آموختن، چگونه آموختن»: یعنی فرد اعتقاد داشته باشد«چگونه آموختن را» نمی توان آموخت.
ب) ذاتی بودن «توانایی یادگیری»: یعنی فرد اعتقاد داشته باشد که توانایی یادگیری ذاتی است.
ج) «سریع بودن فرایند یادگیری»: یعنی فرد معتقد باشد یادگیری سریع است و از درگیری و فعالیت مداوم برای یادگیری خودداری کند.
د) «ساده بودن علم»: یعنی فرد معتقد باشد مهم ترین ویژگی علم این است که اطلاعاتی را درباره واقعیت های مجزی فراهم می آورد و در عین حال ارتباطی بین آنها وجود ندارد.
هـ) «مطلق دانستن علم»: یعنی فرد یافته های علمی را موضوعاتی مطلق که امکان خطا و اشتباه در آن ها وجود ندارد در نظر بگیرد.

تعریف عملیاتی باورهای معرفت شناختی:

در پژوهش حاضر منظور از باورهای معرفت شناختی آن چیزی است که توسط پرسشنامه شومر اندازه گیری می شود.

فهرست مطالب

تعریف نظری باورهای معرفت شناختی تعریف عملیاتی باورهای معرفت شناختی فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد باورهای معرفت شناختی


2–1. زمینه نظری موضوع پژوهش 5
2–1-1. رویکرد فلسفی به معرفت شناسی و باورهای معرفت شناختی 5
2-1-1-1. امکان معرفت 5
2-1-1-2. چیستی معرفت 6
2-1-2. انگیزه معرفت شناسی 6
2 –1-3. تاریخچه معرفت شناسی 7
2-1-3-1. در دوره یونان باستان 7
2-1-3-2. دوره قرون وسطی 8
2-1-3-3. دوره جدید 9
2-1-3-4. دوره معاصر 10
2-1- 3-5. فلسفه اسلامی 11
2-1- 3-5-1. سیر معرفت شناسی در اسلام 11
2-1- 3-5-2. مبانی معرفت شناسی از نظر استاد شهید مطهری 12
2-1-4. انواع معرفت شناسی 13
2-1-4-1. معرفت شناسی مطلق و مقید 13
2-1-4-2. معرفت شناسی پیشینی و پسینی 14
2-1-5. ساختار معرفت، انسجام گروی، مبنا گروی 15
2-1-5-1. انسجام گروی 16
2-1-5-2. مبنا گروی 17
2-1-6. رویکردهای روانشناسی 18
2-1-7. رویکرد شناختی 18
2-1-7-1. پیاژه 18
2-1-7-1 -1. منابع الهام بخش معرفت شناسی تکوینی از نظر پیاژه 19
2-1-7- 1-2. اصول معرفت شناسی تکوینی 21
2-1-7-1-3. معرفت شناسی به منزله علم 21
2-1-7-2. طرح پری 22
2-1-7-4. بکستر 25
2–1-7-5. کینگ و کیچنر 26
2-1-7 -6 .شومر 27
2-1-8. رایج ترین مدل های نظری مطرح شده 29
2-1-9. مدل های موجود در خصوص سنجش باورهای معرفت شناختی 31
2-1-10. حوزه کلی مربوط به ساختار اصلی باورهای افراد دربارۀ یادگیری و آموزش 32
جدول2-1: اجراء الگوهای موجود در بارة باورهای معرفت شناختی – اقتباس از هوفر و پنتریچ (1997) 34
2 –2. بررسی تحقیقات انجام شده 35
الف) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی 35
ب) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی و متغیرهای مربوطه. 43


پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"