مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ,تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه ,مبانی نظری,پیشینه تحقیق ,تغییر ماهیت,شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه ,انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه

عنوان: فرمت فایل: Word تعداد صفحات: 136 منظور از تکنولوژی های جدید، تکنولوژی هایی هستند که پس از دهه 70 میلادی ایجاد شده اند. تكنولوژی اطلاعاتی شامل شبکه های اطمبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه|40261519|golden|مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ,تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه ,مبانی نظری,پیشینه تحقیق ,تغییر ماهیت,شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه ,انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه می باشد.

عنوان:

فرمت فایل: Word

تعداد صفحات: 136

منظور از تکنولوژی های جدید، تکنولوژی هایی هستند که پس از دهه 70 میلادی ایجاد شده اند.

تكنولوژی اطلاعاتی شامل شبکه های اطلاعاتی کامپیوتری کمیت و کیفیت اطلاعات قابل دسترس را به شیوه ای انقلابی و بی سابقه دگرگون ساخته است. همچنین تکنولوژی ماهواره، موجب ظهور رسانه‌های الکترونیکی درسطح جهان شده است. تاثیرات انقلابی فیبر نوری و فن آوری ماهواره ای برتحرک انواع اطلاعات و تصاویر، نیل به ابر شاهراه های اطلاعاتی چند رسانه ای جهانگیر را امکان‌پذیر می سازد. افزایش قدرت رایانه، نرم افزارهای رایانه ای، تحولات در فن آوری ارتباطی به گونه های مختلف، به فشرده شدن جهان کمک کرده اند (آکسفورد،144،1378 ).

به هرحال، این تکنولوژی های جدید ارتباطی در تمام زمینه ها تاثیر گذارند؛ برای نمونه در عرصه سیاست از طریق اینترنت، شهروندان می توانند، با دولتمردان خود مسائل و مشکلاتشان را حل کنند، یا نامزدهای انتخاباتی می توانند، از طریق اینترنت به فعالیت بپردازند؛ به این ترتیب تکنولوژی و دانش فنی بر ماهیت قدرت تأثیر گذاشته است.

در اقتصاد هم تکنولوژی اطلاعاتی، موجب تحولاتی شده است؛ برای نمونه تسریع مراودات بازرگانی، بین المللی شده و جریان های پول، کالا و اشخاص، به واسطه پیشرفت های فناورانه متعدد شتاب بیشتری یافته اند.(سیف زاده،174،1378)

از جمله این تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی جدید عبارت است از:

1- ماهواره ها:

ماهواره ها یکی از وسایل مهم ارتباطی درقرن حاضر هستند که همچنان در حال رشد و گسترش است.

ماهواره ها نسبت به وسایل ارتباطی و روش های سنتی ارتباط، دارای مزایای زیادی هستند. از جمله آن می توان به وسعت پوشش، انعطاف پذیری و ظرفیت بالای حمل پیام اشاره کرد.(مولانا، 109،1371)

این وسیله نوین می تواند حجم بالایی از پیام ها و علائم الکترونیکی را به تمام نقاط جهان منتقل کند؛ در حالی که نیازی به کابل و سیم نیست و به همین دلیل انعطاف پذیر است. در عین حال، از این وسیله ارتباطی برای پخش برنامه های تلویزیونی، پیش بینی وضعیت آب و هوا، حفاظت از محیط امور نظامی و جاسوسی استفاده می شود.

آنچه در مورد ماهواره ها دارای اهمیت است، قدرت نفوذشان در کشورها، از طریق پخش برنامه های تلویزیونی است که مخاطبان با هزینه ای اندک، از طریق تهیه دریافت کننده می توان، به تعداد زیادی کانال دست یابد.

2- اینترنت:

می توان گفت، تفکر شکل گیری اینترنت در دوران جنگ سرد ریشه دارد. شاید بتوان گفت، دو نکته در شکل گیری اینترنت حائز اهمیت است، نخستین مورد اینکه مسائل هسته ای در آن دوره به مسئله‌ای مهم در دنیا تبدیل شد و دومین دلیل، اقدام شوروی در اواخر دهه 1950 برای پرتاب اولین ماهواره خود، با نام اسپوتنیک یک به فضا بود که بخش نظامی ایالات متحده را از وحشت تهاجم هسته ای به وسیله ماهواره به وحشت و تکاپو انداخت. وحشت از حمله هسته ای موجب تکاپوی بخش نظامی ایالات متحده شد و موجب گردید که آنان دست به ابتکاری زنند که تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد

فهرست مطالب

سیر تكامل وسایل ارتباط جمعی:.

انواع رسانه‌ها:.

رسانه‌های دیداری:.

رسانه شنیداری:.

رسانه نوشتاری:.

رسانه اینترنتی:.

رسانه‌های جدید:.

اینترنت:.

تاریخچه اینترنت در جهان:.

تاریخچه اینترنت در ایران:.

شبکه های اجتماعی:.

آشنایی با شبکه های اجتماعی اینترنتی:.

شبکه های اجتماعی اینترنتی در دنیا:.

شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران:.

نگاهی به شبكه فیس بوك:.

تاریخچه، اهداف و اصول کلی:.

قابلیتهای فیس بوک:.

بخش دوم: نظریه های ارتباطی.

جامعه اطلاعاتی:.

تاریخچه جامعه اطلاعاتی:.

جامعه شبكه ای:.

شش ویژگی جامعه شبکه ای از نظر کاستلز:.

جامعه شبكه‌ای و اجتماعات مجازی:.

نظریه جامعه شناسی تولید خبر:.

بخش سوم:خبر و مدل های انتشار اخبار:.

تعریف خبر:.

عناصر خبر:.

نقش و اهمیت خبر:.

كاركردهای خبر:.

خبر و تكنولوژی‌های ارتباطی:.

بخش چهارم: پیشینه تحقیق:.

منابع و مأخذ: