فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های شیوه های فرزند پروری

فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های شیوه های فرزند پروری,مبانی نظری انواع سبک های فرزند پروری pdf,فصل دوم پایان نامه نظریه های شیوه های فرزند پروری,تحقیق اهمیت سبک های فرزند پروری,مقاله انواع سبک های فرزندپروری بامریند,مقاله ,,,

، در قالب ورد، در 27 صفحه، قابل ویرایش مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوهفصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های شیوه های فرزند پروری|39030506|golden|فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های شیوه های فرزند پروری,مبانی نظری انواع سبک های فرزند پروری pdf,فصل دوم پایان نامه نظریه های شیوه های فرزند پروری,تحقیق اهمیت سبک های فرزند پروری,مقاله انواع سبک های فرزندپروری بامریند,مقاله ,,,
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های شیوه های فرزند پروری می باشد.

،
در قالب ورد، در 27 صفحه، قابل ویرایش

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

تعاریف شیوه های فرزند پروری
شيوه هاي پرورشي کودک در گذر سده ها دگرگون شده است. در جامعه گذشته که داراي قواعد خشک و مستبدانه بود، يعني همان جامعه اي که والدين امروز در آن پرورش يافته اند، روابط مردم در قالب مافوق و زيردست برقرار بود، پدر خانه قدرت برتر به حساب مي آمد و مادر مطيع او و فرزندان مطيع هر دو بودند. جامعه خوب و سازمان يافته بود و هر کس به نقش خود در جامعه واقف بود. اگر جامعه همان ساختار را حفظ مي کرد بسياري از مشکلات عمده ي امروزي به وجود نيامده بود. اما جامعه ايستا نيست و تغييرات وسيع آن منجر به طرح سئوالات اساسي در زمينه پايه ساختار جامعه شده است. تا نيم قرن پيش بسياري از والدين انتظار داشتند فرزندان آنها بي چون و چرا از اوامر آنها پيروي کنند. ولي در حال حاضر بسياري از والدين، ديگر چنين انتظاراتي ندارند. با توجه به گسترش اطلاعات در مورد شيوه هاي فرزندپروري، نگرش والدين نيز در بسياري از زمينه ها دستخوش تغيير شده است. به نظر مي رسد در قرن معاصر والدين نسبت به نيازهاي فرزندان خود آگاهتر، هوشيارتر و به مراتب انعطاف پذيرتر هستند(کاستین، لیچت، وانس و لاک ، 2012).
هر خانواده اي شيوه هاي خاصي را در تربيت فردي - اجتماعي فرزندان خويش بکار مي گيرد. اين شيوه ها که شيوه هاي فرزندپروري ناميده مي شود، متاثر از عوامل مختلف از جمله عوامل فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي مي باشد(باربارا، ریچارد، جولیه و رابرت ، 2014).
اصطلاح فرزندپروری از ریشه پریو به معنی "زندگی بخش" گرفته شده است. منظور از شیوه‌های فرزند پروری، روش‌هایی است که والدین برای تربیت فرزندان خود به‌کار می‌گیرند و بیانگر نگرش‌هایی است که آن‌ها نسبت به فرزندان خود دارند و همچنین شامل معیارها و قوانینی است که برای فرزندان خویش وضع می کنند. ولی باید پذیرفت که رفتارهای فرزند پروری به واسطه فرهنگ، نژاد و گروه‌های اقتصادی تغییر می‌کند(ماش و بارکلی ، 2012).
شیوه های فرزند پروری به روش هایی اطلاق می شود که والدین در برخورد بافرزندان خود اعمال می کنند، که می تواند در رشد و تکامل فرد در دوران کودکی و خصایص بعدی شخصیت وی تاثیر فراوان و عمیقی داشته باشد(ماش و بارکلی، 2012).