پژوهش نقش والدین در بزهکاری نوجوانان

پژوهش نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,مبانی نظری نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,ادبیات نظری نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,پیشینه نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,پیشینه تحقیق نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,پایان نامه نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,,,

توضیحات: دانلود پژوهش با موضوع نقش والدین در بزهکاری نوجوانان، در قالب doc و در 24 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن: پيش گفتار مطالعه انحرافات و کجروی هاي اجتماعی و به اصطلاح، آسیب شناسي اجتماعی (Social Pathology) عبارت است از مطالعه و شناخت ريشه بي نظپژوهش نقش والدین در بزهکاری نوجوانان|35027152|golden|پژوهش نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,مبانی نظری نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,ادبیات نظری نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,پیشینه نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,پیشینه تحقیق نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,پایان نامه نقش والدین در بزهکاری نوجوانان,,,
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع پژوهش نقش والدین در بزهکاری نوجوانان می باشد.

توضیحات:دانلود پژوهش با موضوع نقش والدین در بزهکاری نوجوانان،
در قالب doc و در 24 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:پيش گفتار
مطالعه انحرافات و کجروی هاي اجتماعی و به اصطلاح، آسیب شناسي اجتماعی (Social Pathology) عبارت است از مطالعه و شناخت ريشه بي نظمي هاي اجتماعی. در واقع، آسيب شناسي اجتماعی مطالعه و ريشه يابي بي نظمی ها، ناهنجاري ها و آسيب هايي نظیر بيكاري، اعتياد، فقر، خودكشي، طلاق و...، همراه با علل و شيوه هاي پيش گيري و درمان آن ها و نيز مطالعه شرايط بيمارگونه و نابساماني اجتماعي است. به عبارت ديگر، مطالعه خاستگاه اختلال ها، بي نظمي ها و نابساماني هاي اجتماعي، آسيب شناسي اجتماعي است; زيرا اگر در جامعه اي هنجارها مراعات نشود، كجروي پديد مي آيد و رفتارها آسيب مي بيند. يعني، آسيب زماني پديد مي آيد كه از هنجارهاي مقبول اجتماعي تخلفي صورت پذيرد. عدم پاي بندي به هنجارهاي اجتماعي موجب پيدايش آسيب اجتماعي است.
از سوي ديگر، اگر رفتاري با انتظارات مشترك اعضاي جامعه و يا يك گروه يا سازمان اجتماعي سازگار نباشد و بيشتر افراد آن را ناپسند و يا نادرست قلمداد كنند، كجروي اجتماعي تلقّي مي شود. سازمان يا هر جامعه اي از اعضاي خود انتظار دارد كه از ارزش ها و هنجارهاي خود تبعيت كنند. اما طبيعي است كه همواره افرادي در جامعه يافت مي شوند كه از پاره اي از اين هنجارها و ارزش ها تبعيت نمي كنند. افرادي كه همساز و هماهنگ با ارزش ها و هنجارهاي جامعه و يا سازماني باشند، «همنوا» و يا «سازگار» و اشخاصي كه برخلاف هنجارهاي اجتماعي رفتار كنند و بدان ها پاي بند نباشند، افرادي «ناهمنوا» و «ناسازگار» مي باشند. در واقع، كساني كه رفتار انحرافي و نابهنجاري آنان دائمي باشد و زودگذر و گذرا نباشد، كجرو يا منحرف ناميده مي شوند. اين گونه رفتارها را انحراف اجتماعي يا (Social Devianced) و يا كجروي اجتماعي گويند.
تعريف بزه، بزهكار و بزهكاري
بزه عبارت است از اقدام به عملي كه برخلاف موازين، مقررات و قوانين و معيارهاي ارزشي و فرهنگي جامعه باشد.
بررسي هاي جرم شناسي نشان مي دهد كه هر معلولي علتي دارد و هيچ چيز به خودي خود به وجود نمي آيد. بنابراين هر جرمي هم داراي علت هاي سازنده اي است كه، برافراد جامعه اثر مي گذارد و آنان را به سوي ناسازگاري و ناهنجاري سوق مي دهد. پيامد اين سوق دادن ها: ارتكاب بزه است و كسي كه مرتكب بزه مي شود (بزهكار) ناميده مي شود. (
از لحاظ تكنیكی، نوجوان بزهكار كسی است كه به ارتكاب رفتار ضد اجتماعی یا قانون شكنی متهم است; ولی به علت اینكه به سن قانونی (معمولا 18 سالگی) نرسیده مانند یك مجرم بزرگسال، مجازات نمی‏شود. رفتار نوجوان بزهكار موجب می‏گردد تا به چنگ قانون بیفتد; زیرا رفتار او، نه تنها خود نوجوان، بلكه دیگر افراد جامعه را نیز به مخاطره می‏اندازد.
و . . .

فهرست مطالب:پيش گفتارتعريف بزه، بزهكار و بزهكاري
عوامل پیدایش آسیب های اجتماعینقش خانوادهنتيجه گيري
منابع دارد