تحقیق برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی

نقش برنامه ریزی در تأمین نیرو انسانی,نقش برنامه ریزی در توسعه منابع انسانی,توسعه منابع انسانی,تحقیق توسعه منابع انسانی,مقاله توسعه منابع انسانی,پایان نامه توسعه منابع انسانی,اصول تأمین نیرو انسانی,تحقیق تأمین نیرو انسانی,مقاله تأمین نیرو انسا,,,

دانلود تحقیق با موضوع برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی، در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش، شامل: مقدمهمفهوم برنامه ريزيتعریف برنامه‌ ریزتحقیق برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی|34024158|golden|نقش برنامه ریزی در تأمین نیرو انسانی,نقش برنامه ریزی در توسعه منابع انسانی,توسعه منابع انسانی,تحقیق توسعه منابع انسانی,مقاله توسعه منابع انسانی,پایان نامه توسعه منابع انسانی,اصول تأمین نیرو انسانی,تحقیق تأمین نیرو انسانی,مقاله تأمین نیرو انسا,,,
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع تحقیق برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی می باشد.

دانلود تحقیق با موضوع برنامه‌ ریزی و نقش آن در تأمین و توسعه منابع انسانی،

در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش، شامل:


مقدمهمفهوم برنامه ريزيتعریف برنامه‌ ریزیمراحل برنامه‌ ریزیاصول برنامه‌ ریزیبرنامه‌ریزی آموزشی چیست؟اهمّیّت برنامه‌ ریزی آموزشیبرنامه‌ ریزی نیروی انسانی (man power planning)تعریف و مفهوم توسعه انسانیتعریف و مفهوم منابع انسانیمدیریت منابع انسانیتعريف توسعهتعريف توسعه انسانيتعريف توسعه پايداربرنامه ريزي نيروي انساني،؛ پيشينه و ضرورتنقش برنامه ريزي آموزشي در توسعه و تأمين نيروي انسانيرويکردي استراتژيک به فرايند برنامه‌ريزي آموزشاستراتژي آموزشتدوين استراتژي برنامه‌هاي آموزشيرويكردهاي استراتژيك در برنامه ريزي آموزشياستراتژي‌هاي سازماني و ساختار برنامه ريزي آموزشیفرايند پيشنهادي آموزشمزاياي برنامه ريزي استراتژيك آموزشنتيجه گيريفهرست منابع



چکیده تحقیق:

به طور عمده دو دليل اساسي براي رويکرد استراتژيک به برنامه ريزي آموزشي براساس نيازهاي واقعي كاركنان وجود دارد: اولين دليل آن است كه تغييرات فناوري، فشار شديدي بر سازمان و مديريت آن وارد مي كند به گونه اي كه پرداختن به آنها نياز به كاركناني با انواع خاصي از مهارتها و توانمنديهاي خاص را ايجاب مي كند. به طور مثال تصور حركت به سوي نانو فناوري و جايگزيني فناوري‌هاي نرم افزاري به جاي فناوري‌هاي سخت افزاري، نكات قابل توجهي را براي انواع مهارتهاي مورد نياز نيروي كار فعلي و كاركناني كه طي چند سال آينده وارد سازمان مي‌شوند را در بر دارد. ديگر آنكه قابليت جايگزيني مهارتهاي مختلف و تقاضاي نسبي متغير براي يادگيري و بازآموزي مهارتهاي فعلي، جنبه‌هاي تحريك كننده‌اي از هر برنامه آموزشي در حال رشد است كه مي‌بايست به جاي برنامه‌هاي ثابت آموزشي به عنوان نقطه آغاز برنامه‌ريزي استراتژيک آموزش و تلفيق آموزش با استراتژي سازماني به حساب آيد. به استناد مشاهدات صورت پذيرفته، در شرايط فعلي، مديران سازماني دچار يك اشتباه منطقي شده‌اند و نياز به نيروي انساني با كيفيت بالا را ضرورتاً مترادف با تقاضاي موثر اقتصادي فرض كرده‌اند. به گونه اي كه بر اين باورند كه تقاضا براي مهارت ها را مي توان به طرق مختلف و با كمترين هزينه تامين كرد به نحوي كه هيچگونه فشاري بر سازمان وارد نشود، به اعتقاد آنان هنگامي كه يك راه بهينه براي پاسخ به نيازهاي آموزشي، تامين نيروي انساني مورد نياز با كمترين هزينه است، تنها يك راه منحصر به فرد آموزشي براي آن وجود ندارد. در تقابل با اين انديشه بايد گفت كه نوع برنامه ريزي هر چه باشد و واقعيت ها را مورد نظر قرار دهد يا ندهد لازم است كه استراتژي و خط مشي آموزشي مشخصي ارايه گردد. در برنامه ريزي استراتژيک آموزشي ابتدا بايد اهداف مشخص شوند. اين اهداف نه با فرافكني حاصل خواهند شد و نه با پيش‌بيني مترادف هستند.


براي دستيابي به اهداف تعيين شده لازم است كه پس از تشخيص اولويت ها، يك برنامه يا طرح اجرايي ارايه گردد. بنابراين، تشخيص اولويت ها، بعد از تعيين اهداف دومين گام مهم و ضروري براي ارايه يك خط مشي آموزشي است. در اين راه بايد انتخابي صورت گيرد كه خود جرياني مشكل است و برنامه‌ريزان خصوصاً در حيطه- آموزش- اغلب به اين نکته توجه نمي کنند كه انتخاب يك هدف انصرافي از هدفي ديگر را به‌دنبال مي آورد. براي تحليل بيشتر لازم است تا با رويکردي استراتژيک، اثرات برنامه ريزي آموزشي را که از اين پس با نام برنامه ريزي استراتژيک آموزش از آن ياد مي کنيم، بر توسعه ابعاد مختلف سازمان مورد توجه قرار دهيم. لازم به ذکر است که در اين مقاله فقط به تحليل نکات حائز اهميت دربرنامه ريزي استراتژيک آموزشي پرداخته خواهد شد و به تصميماتي كه بايد اتخاذ گردند، اشاره اي نخواهد گرديد، چرا كه اتخاذ تصميمات به شرايط ويژه هر سازمان بستگي دارد.