دين و زندگي

تحقيق دين و زندگي

تحقيق متشکل از 1000 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت بخشی از محتوا :: با توجه به اين كه به حمد خداوند، امسال سال دوم تدريس در درس هاي 1و2و3 دارم با اين مسائل در مشكلات البته به نظر من برخورد نموده ام اميدوارم كه مرا در اين امور راهنمائي دين و زندگي|31019022|golden|تحقيق دين و زندگي
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دين و زندگي می باشد.

تحقيق
متشکل از 1000 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
با توجه به اين كه به حمد خداوند، امسال سال دوم تدريس در درس هاي 1و2و3 دارم با اين مسائل در مشكلات البته به نظر من برخورد نموده ام اميدوارم كه مرا در اين امور راهنمائي كنيد البته قبلا بعضي از اين مشكلات خودم را به سرگروه اداره منعكس نموده ام ولي پاسخي دريافت نكرده ام و راهنمائي از آنها دريافت نكردم اميدوارم در اين مسائل مرا راهنمايي كنيد كه آيا نظري درست درباره نقد و بررسي كتب داشته ام يا خير كه راهنمايي شما براي بيان درست نظرات به دانش آموزان بسيار مفيد مي باشد.
هدف:
با تشكر از اين طرح شما همكاران گرامي و كليه دست اندركاران خود طرح اين همايش سبب مطالعه و به فكر فرو رفتن من پيرامون بعضي از مسائل شدهاست كه مشكلات را مطرح و روزنه اميد براي دست يابي به جواب سوالات من بوده است كه قبلا نيز مطرح شده ولي پاسخي دريافت نكردم.
1- پرسش و پاسخ
2- استفاده از كتب آموزشي نهج البلاغه يا كتب استاد مطهري و... در سر كلاس درس
3- استفاده از مثالهاي قابل انطباق يا روز
4- روش گروهي و استفاده از نظرات دانش آموزان
5- رجوع دانش آموزان به بعضي از كتب و از جمله احكام و...
در كتاب 1
درس دهم ص 75 به نظر حقير در اين درس چون صحبت از عزم است به نظر من بهتر است عكس يكي از جلوه هاي عزم چاپ شود عزم رفتن به نماز جمعه و يا حج و...
در كتب ص 45 بيان شده« و لله الاسماء الحسني»
به علت اين كه شبيه اين آيه در صفحه 23 و 31 نيز بيان شده در توضيح اين آيه بنويسيم كه خداوند بيش از 99 نام و صفت نيكي دارد شناخت اين صفات و اسماء در واقع زير بناي اخلاق انساني است به خاطر اين كه انسان خليفه و جانشين خدا در زمين است و بايد خود را به صفات و اخلاق الهي بيارايد تا بتواند به مقام جانشيني خدا نائل آيد و خدا گونه باشد همچنين براي داشتن جامعه ايده ال قرآني و خلافت و اقتدار در زمين بايد جامعه را به صفات الهي بيارايم(چون به قول نگارنده يكي از مشكلات امروزي آموزش و پرورش در درس قرآن حافظ و يا قاري نيست بلكه مشكل كنوني تربيت قرآني است كه دارد رو به فراموشي سپرده مي شود) مثلا انسان در زندگي اجتماعي به صلح و سلاح احتياج دارد
« والسلام» كه يكي از نام هاي نيكوي خداست و براي خوشبختي در زندگي فردي و اجتماعي به مهرباني و گذشت نياز دارد«الرحمن و الرحيم» كه دو اسم ديگر از اسماء الهي هستند، جامعه براي رسيدن به قدرت و همبستگي و اعتماد عمومي احتياج به ايان دارد«المومن» كه از صفات خداست و براي سيادت و استقلال بايد قدرت و بي نيازي را در خود تقويت كنيم«قوي و غني» دو صفت ديگر از صفات خداست و امتياز انسان و جامعه در نيروي ابداع و ابتكار، ظرافت در عمل و امانت است «الخالق» «الباري» «المصور» «الامين» و... بعد از دانش آموزان بخواهيم كه هر كس يك سوره از قرآن را به ترتيب و بر طبق اسامي دفتر انتخاب و صفات الهي را با معناي آن استخراج نمايند.
در كتاب (1)
در صفحه 80 با توجه به اين كه عوامل تقويت كننده عزم را براي دانش آموزان نام مي بريم در شماره 2 به جاي توجه به حضور در پيشگاه خداوند و فرشتگان بهتر است نوشته شود توجه دائمي به پيمان(چون بحث درس مربوط به عزم است) و دوري از غفلت، از آن جا روح عبادت تذكر است يعني ياد خدا بودن و از غفلت خدا خارج شدن در اسلام به فرضيه و نافله زياد توجه شده است